Ketika Merindui Seseorang




Tahun ini, bulan ini, minggu ini, hari ini, jam ini, minit ini, saat ini, detik ini, oooo penatnya.. semuanya ini ini la kan, ramai dikalangan manusia yang bercinta, betul tak? ops bukan stakat ramai tapi katy rasa yang hidup di dunia ini semuanya dilamun cinta dan rindu. Tetapi korang tahu ke cinta tu apa? rindu tu apa?  ada sesetengah berpendapat cinta itu timbul tetiba saja dalam perkenalan antara manusia sesama manusia.. rindu pula, kalau dah bercinta mesti ada rindu.. 


     Cinta is anugerah Allah, anugerah yang trindah, sama ada kita mempunyai cinta itu selepas kahwin atau pun sebelum berkahwin, bagi sesiapa yang sedang bercinta, katy nasihatkan bercintalah ke jalan Allah, mudah-mudahan cinta kalian sampai ke syurga.
      Tips untuk bercinta, bagi yang confius dalam memilih pasangan, buatlah solat hajat dan solat istikharah, mudah-mudahan Allah memaqbulkan doa kamu, dan jangan lupa untuk membaca al-Quran. Insya'Alah, Allah mempermudahkan urusan kamu. Bagi pasangan yang rindu ketika bercinta, ramai yang melakukan seperti situsi berikut:
Situasi 1 :
> Rindukan kekasih   -   baca text dia yang lama-lama   -   tengok gambar dia   -   teringan kenangan dengan dia   -   masuk bilik   -   baring   -   akhirnya mengalirkan air mata.
Situasi 2 :
> Rindukan kekasih   -   baca al-Quran   -   teringat dosa-dosa lama   -   solat taubat dan hajat   -   berdoa dan sujud akhir lama-lama   -   akhirnya mengalirkan air mata.
yang manakah korang nak pilih, mesti korang nak pilih yang keduakan, ok kalau nak pilih yang kedua kena lakukan, jangan pakai pilih tapi tak buat. cuba lah okeyh, katy pun tengah mencuba ni..


TERIMA ^_^ KASIH

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved ceritakhaty.blogspot.com